Bezoek - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wessel Veurink - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wessel Veurink - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Wessel Veurink

Blijf op de hoogte en volg Wessel

14 November 2013 | Spanje, Almería

Hola Gente,

De afgelopen maand heb ik hier in Almeria weer veel dingen gedaan en beleefd. Hoogste tijd voor een update uit het (nu een stuk minder) zonnige zuiden.

Ik heb de afgelopen maand veel bezoek gehad hier in Spanje. Mijn zus Cora en mijn zwager Bas hadden de primeur om mij hier als eerste te bezoeken. Helaas had Cora één dag voordat ze naar Spanje kwam haar enkel verzwikt tijdens een hardloopwedstrijd in Zwolle, dus ik kon de Baco's helaas niet veel laten zien. Toch hebben we er een heel leuk lang weekend van gemaakt. Zo hebben we met een busje de historische route van Almeria gereden, het standbeeld van John Lennon bezocht en een Flamengo concert bezocht. Daarnaast hebben we erg veel op het strand gelegen, omdat Cora met haar been niet al te veel kon. Al met al erg gezellig gehad, de tijd vloog voorbij en voor ik het wist waren ze al weer vertrokken naar Nederland.

Twee dagen later was mijn andere zus Vera aan de beurt. Ze kwam via de bus naar Almeria omdat ze op Malaga gevlogen was. Nadat ik haar opgehaald had van het bus station, zijn we direct door gegaan naar de kroeg om El Clasico (winst voor Barca :)) te kijken. Daarna flink op stap geweest en een geweldige avond beleefd. De volgende dag zijn we een lekker stuk gaan fietsen. Ik heb mijn zus mijn universiteit laten zien, daarna hebben we een flinke klim gemaakt om naar het Jezus beeld in de stad te komen. Het uitzicht maakte alle inspanning weer goed. Vervolgens nog een strand dagje met Vera gedaan, daarna was het (helaas) weer tijd om afscheid te nemen.

Twee dagen na Vera stond mijn goede vriend René op de stoep. Nadat ik hem van het vliegveld in Almeria had afgehaald, hebben we even snel samen wat gegeten. Daarna moest hij direct z'n Halloween outfit aandoen, want we gingen Halloween vieren bij een stel Amerikaanse mede studenten hier in de stad. Na een avond snoeihard op stap te zijn geweest werden we de volgende dag brak wakker. 3 Nederlandse klasgenoten kwamen op het idee om een weekend naar Valencia te gaan. Met onze brakke hoofden konden we niet anders dan JA zeggen. Achteraf ben ik heel erg blij met deze keuze. Persoonlijk vind ik Valencia één van de mooiste steden in de wereld waar ik geweest ben. De manier hoe het klassieke gedeelte van de stad met het moderne wordt gecombineerd is mooi om te zien. Tijdens het weekend in Valencia alleen maar leuke dingen gedaan. Voetbal stadion Mestalla bezocht, op de gehuurde fietsen door het klassieke centrum rijden, het moderne 'Science Center' bezocht, op stap geweest in elite club Mia etc. Het was een weekend om nooit te vergeten. De laatste paar dagen heb ik René Almeria laten zien. Vervolgens heb ik René met een gehuurde FIAT 500 afgezet in Malaga, waar hij vervolgens weer naar Nederland vloog. Ik denk dat ik nog nooit op zulke mooie wegen auto heb gereden. Langs de kust, met hoogte verschil. Ik kan persoonlijk niet wachten om eens een motor te huren hier. Zoals met mijn zussen vloog ook de tijd met René voorbij. We hebben erg gelachen en ik vond het super gezellig.

Nu is het weer rustig. Het is voorlopig even gedaan met het bezoek. Ik heb nu weer meer tijd voor school en sport, dit was ook hard nodig haha! Mijn Spaans verbetert zich gestaag, ik volg nu wel niveau B1, omdat niveau A1/A2 net iets te makkelijk was. Ook doe ik hier met een Spaans meisje één x in de 10 dagen een 'tandem'. Zij leert mij Spaans, en ik leer haar Engels/Duits/Nederlands. Ze kan al goed Engels, dus eigenlijk leert ze mij alleen maar Spaans. Het is erg vermoeiend, maar wel goed uit eindelijk.

Het weer is hier helaas omgeslagen. Gister heeft het voor het eerst sinds ik hier ben goed geregend. De temperatuur is nu ongeveer 17 graden.

Voor de rest vermaak ik mij hier nog op en top. We hebben een leuke groep en we maken erg veel lol met elkaar. Vandaag hebben mijn huisgenoot Rowdy en ik (eindelijk) WiFi in ons eigen appartement gekregen. Ik zit nu lekker op de bank dit verhaal te typen.

Ik zal binnenkort even wat foto's op mijn Facebook plaatsen met alle gebeurtenissen hier :)

Tot de volgende keer

Un Saludo,

Wessel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almería

Erasmus Spanje

Beleef mijn avonturen in het zonnige Almeria mee.

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2014

Topweek!

12 Januari 2014

Vakantie deel 2

05 December 2013

Vakantie deel 1

14 November 2013

Bezoek

01 Oktober 2013

De kop is er af!
Wessel

Hallo, leuk dat je even komt kijken! Enjoy!

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 7585

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 28 Februari 2014

Erasmus Spanje

04 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Stage Berlijn

Landen bezocht: