De kop is er af! - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wessel Veurink - WaarBenJij.nu De kop is er af! - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wessel Veurink - WaarBenJij.nu

De kop is er af!

Door: Wessel Veurink

Blijf op de hoogte en volg Wessel

01 Oktober 2013 | Spanje, Almería

Hola Gente!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb op mijn blog. Het is de hoogste tijd voor een berichtje uit het zonnige zuiden.

Zoals de titel van dit verhaal al zegt: De kop is er nu echt af. De vakantie die ik had is deze maandag definitief beëindigd, omdat deze week de eerste college week is. Vorige week hadden we een soort introductie week, het stelde allemaal niet al te veel voor.

Sinds mijn laatste verslag heb ik veel leuke dingen gedaan. Met de andere Nederlandse jongens die hier zitten hebben we een fietstocht gemaakt naar Capo del Gata. Capo del Gata is het zuid-oostelijkste puntje van het Iberische Schiereiland. Het was een geweldige fietstocht van 35 KM heen en 35 KM terug in bergachtig landschap. De beklimmingen van de colletjes waren zwaar, maar des te meer kon je genieten van de leuke afdalingen. Lekker hard op een mountainbike scheuren, haha geweldig!

Verder zijn we samen naar een voetbalwedstrijd hier geweest. UD Almeria voetbalt is afgelopen seizoen gepromoveerd en is nu actief in de Primera Division (eredivisie van Spanje). Voor 40 euro hebben wij UD Almeria - Levante bezocht. Het was een knotsgekke wedstrijd. 14x geel, 1x rood, 2 penalties en een 2-2 eindstand. Het publiek is hier geweldig. Het publiek staat 90 minuten de ploeg te ondersteunen. Niet een vak of twee vakken, nee het hele stadion gaat volledig los. Het was een mooie ervaring die ik niet snel zou vergeten.

Het leven hier is erg leuk en relaxed. Als je eens overwerkt bent, zou ik je zeker aanraden om naar Spanje te gaan. Niemand maakt zich hier druk en het weer is altijd aangenaam. Ik heb al super veel nieuwe mensen ontmoet. We hebben nu een leuk groepje met internationale studenten. Er zitten Duitsers, Canadezen, Amerikanen, Nederlanders, Fransozen en Polen bij. We gaan veel zwemmen bij het strand of samen op stap.

Gister stond mij een onaangename verassing te wachten. Mijn fiets is tijdens het boodschappen doen gestolen bij de Carrefour. Er is nog nooit een fiets van mij gestolen geweest (nee, zelfs in Groningen niet). De dief heeft mijn slot doorgeknipt en is er vandoor gegaan met mijn fiets. Gelukkig heeft een beveiligingscamera de diefstal gefilmd. Vanmiddag ga ik met de beelden aangifte doen bij de politie, ik hoop alleen dat ze een beetje Engels kunnen. Ik heb meteen maar een nieuwe fiets gekocht, het is zonde en pech.

Dit weekend hebben we ter afsluiting van de introductieweek een weekendje naar Capo del Gata met school. Iedereen heeft er erg veel zin in en het zal wel een mooi feestje worden daar zo.

Ik moet zo weer naar college, dus ik ga een eind aan mijn verhaal maken.

Ik probeer wat goed weer naar Nederland door te sturen zodat jullie allemaal nog wat zon en warmte krijgen ;)

Tot de volgende keer!

Adios,

Wessel.

  • 01 Oktober 2013 - 14:46

    Marcel:

    Dat klinkt allemaal goed! Jammer van de fiets, maar als je dat tegenover het geluk zet van Groningen is dat wel weer tegen elkaar af te strepen. Heel veel plezier komend weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almería

Erasmus Spanje

Beleef mijn avonturen in het zonnige Almeria mee.

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2014

Topweek!

12 Januari 2014

Vakantie deel 2

05 December 2013

Vakantie deel 1

14 November 2013

Bezoek

01 Oktober 2013

De kop is er af!
Wessel

Hallo, leuk dat je even komt kijken! Enjoy!

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7583

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 28 Februari 2014

Erasmus Spanje

04 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Stage Berlijn

Landen bezocht: