Vakantie deel 2 - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wessel Veurink - WaarBenJij.nu Vakantie deel 2 - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wessel Veurink - WaarBenJij.nu

Vakantie deel 2

Door: Wessel Veurink

Blijf op de hoogte en volg Wessel

12 Januari 2014 | Spanje, Almería

Hola gente,

Voor iedereen nog de beste wensen en een geweldig 2014. Ik hoop dat iedereen de feestdagen goed doorgekomen is. Mijn feestdagen waren erg gezellig. Ik zal jullie er over bij praten.

Mijn week in Nederland was erg leuk. Ik heb veel personen bezocht die ik wilde zien, wat nuttige zaken gedaan voor school en natuurlijk veel gefeest. Erg leuk om mijn vriendin, familie en vrienden weer te zien. Ik heb in de week dat ik in Nederland was geen moment stil gezeten. Alleen maar leuke dingen gedaan. Het was super.

Na een geweldige vrijdag avond in Malaga met wat klasgenoten die daar wonen (Dankje meiden, was super!) kwam ik zaterdag de 14e van december terug in Almeria. Direct de Nederlandse jongens opgezocht, die waren toevallig wat aan het drinken op het terras. Ik kon zo aanschuiven. De Nederlandse jongens gingen de 18e naar Nederland toe, dus we hadden 4 dagen om weer even bij te kletsen met elkaar. Als afsluiter van het jaar hebben we bij ons thuis een 'kerst diner' georganiseerd. Het was een echte Hollandse avond, met smartlappen en meezingers haha!

De rest ging de 18e weg, maar gelukkig stonden mijn ouders de 20e hier op de stoep. Ik vond het super leuk dat ze mij hier bezocht hebben. Erg leuk om je ouders, je nieuwe omgeving te laten zien. Ik heb ze mijn universiteit laten zien, de stad Almeria, het Moorse fort 'Alcazaba' in de stad, het standbeeld van John Lennon (hij heeft hier gewoond in 1963) en de kerk. Verder zijn we naar Granada geweest om daar het 'Alhambra' te bezoeken. Was echt super mooi daar, staan wel wat foto's op facebook voor de nieuwsgierigen onder ons ;).

De 23e heb ik mijn vriendin Julia uit Malaga opgehaald. Heerlijk om haar weer te zien! Mijn ouders hadden het plan bedacht om de kerstdagen in Marokko door te brengen. Omdat niemand van ons nog nooit in Marokko was geweest, vond iedereen dit een super tof idee. Dus de 24ste hebben mijn ouders, Julia en ik de boot van Malaga naar Melilla gepakt. Melilla is een interessante stad. Het is een klein stukje Spaans grond gebied binnen Marokko. We hadden een mooi hotel in Melilla, boven op een heuvel, je kon zo de hele stad overzien. De 25e zijn we werkelijk naar Marokko gegaan, naar de stad Nador. Er was helaas niet heel veel te doen in Nador. Ze hadden een bazaar en wat leuke Arabische straatjes, maar de stad had niet echt goede bezienswaardigheden zoals Fes, Marrakech oid. We hebben samen wat rond gelopen en Arabische thee gedronken. Na een middag zijn we maar weer terug gegaan naar het Spaanse Melilla. Het was eerste kerstdag, dus we hebben heerlijk gegeten in een leuk restaurant. Tweede kerstdag hebben we Melilla bekeken. In de namiddag was het tijd om afscheid te nemen van mijn ouders. Julia en ik gingen met de boot direct naar Almeria, mijn ouders gingen naar Malaga, omdat ze de volgende ochtend weer naar Nederland vlogen(Pap & Mam, bedankt voor alles. Ik vond het geweldig met jullie!).

Met Julia heb ik hier een super leuke tijd gehad. We hebben wat gewinkeld, ik heb haar natuurlijk ook Almeria laten zien. Oud en nieuw hier samen met wat andere studenten gevierd. Leuk om eens een keer in het buitenland oud en nieuw te vieren. Qua vuurwerk was het hier niet heel bijzonder, maar het feesten was goed. Helaas ging mijn telefoon op 1 januari kapot. Moederbord van de telefoon was kapot, hier kwam ik later pas achter. Op 2 januari ging Julia helaas weer naar huis. Ik heb haar naar Malaga gebracht. Ondertussen in Malaga geprobeerd mijn telefoon te laten maken. Helaas hadden ze er geen Apple store, dus die vlieger ging niet op. Afgelopen donderdag ben ik in Murcia geweest, en ik heb een splinternieuwe Iphone gekregen. Mooi zaken doen zo ;)

De andere Nederlanders kwamen 6 Januari weer, dus ik had nog een paar dagen voor mijzelf. Op 5 Januari was het hier noche de reyes (3 koningen). Het leek wel koningsdag! Allemaal paradewagens in een optocht. Leuk om zoiets mee te krijgen van de Spaanse cultuur.

Nu is het gewone leven weer begonnen. We moeten weer naar school, de andere Nederlandse jongens zijn er weer en iedereen begint met de voorbereiding op de tentamens.

Mijn voorbereiding loopt wel een beetje anders dan anders, want ik krijg hier 4 vrienden op bezoek. Ik kijk er heel erg naar uit en heb er super veel zin om ze Almeria te laten zien.

Zo al met al weer een heel verhaal. Jullie zijn allemaal weer op de hoogte. Ik kom trouwens op 20 februari naar huis. Om 19.50 land ik in Eindhoven. Ik zie er naar uit om jullie allemaal weer te zien.

Tot de volgende update,

Wessel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almería

Erasmus Spanje

Beleef mijn avonturen in het zonnige Almeria mee.

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2014

Topweek!

12 Januari 2014

Vakantie deel 2

05 December 2013

Vakantie deel 1

14 November 2013

Bezoek

01 Oktober 2013

De kop is er af!
Wessel

Hallo, leuk dat je even komt kijken! Enjoy!

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7552

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 28 Februari 2014

Erasmus Spanje

04 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Stage Berlijn

Landen bezocht: